باکس آفیس ۵ بهمن : جانی دپ با «مردکای» یک شکست دیگر را تجربه کرد
متن دلخواه شما
گرفتن اطلاعاتی در باره ی فیلم ها+دانلود برخی از فیلم ها و سریال ها
شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 15:10 | بازدید : 556 | نوشته ‌شده به دست عرفان بصراوی | ( نظرات )
باکس آفیس ۵ بهمن : جانی دپ با «مردکای» یک شکست دیگر را تجربه کرد

تازه‌ترین ساخته کلینت ایستوود برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم ایالات متحده و کانادا شد و مجموع فروش خود را از مرز ۲۰۰ میلیون دلار گذراند.

بنابر گزارش سینماگیم به نقل از هنرآنلاین، “تک تیرانداز آمریکایی” در دومین هفته اکران، از جمعه تا یکشنبه در آمریکای شمالی ۶۴.۴ میلیون دلار فروخت و تمام رقبای جدید خود از جمله “مردکای” با بازی جانی دپ را از پیش رو برداشت.

“تک‌تیرانداز آمریکایی” با بودجه‌ای حدود ۶۰ میلیون دلار ساخته شده و درباره کریس کایل عضو یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده است که از او به عنوان مرگبارترین تک‌تیرانداز تاریخ ارتش ایالات متحده یاد می‌شود. نقش کایل را برادلی کوپر بازی می‌کند.

فیلم جدید ایستوود در هفته دوم اکران تنها ۲۸ درصد تماشاگران خود را از دست داد که این یک رکورد برای فیلمی است که در هفته اول اکران بیش از ۸۵ میلیون دلار فروخته است. “اسپایدرمن” و “شرک ۲″‌ رکوردداران قبلی بودند. مجموع فروش داخلی “تک‌تیرانداز آمریکایی” ۲۰۰.۱ میلیون دلار شده است.

این فیلم که در شش بخش شامل بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد برای کوپر نامزد جوایز اسکار است، به یک اندازه مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است. ۷۳ درصد نقدهای نوشته شده بر فیلم در وبسایت راتن تومیتوز مثبت بوده است و تماشاگران نیز در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه A- داده‌اند.

the-boy-next-door-2015

در میان فیلم‌های تازه اکران‌شده تریلر روان‌شناختی “پسر همسایه” (The Boy Next Door) با بازی جنیفر لوپز در نقش یک معلم با ۱۵ میلیون دلار فروش در رده دوم قرار گرفت. این فیلم را راب کوهن کارگردانی کرده است. شرکت بلوم‌هاوس متعلق به جیسن بلوم “پسر همسایه” را با بودجه‌ای تنها حدود چهار میلیون دلار تهیه کرده است. ۷۱ درصد تماشاگران «پسر همسایه» در اولین هفته اکران، زنان و ۴۵ درصد آن‌ها اسپانیولی‌زبان بودند. منتقدان از فیلم استقبال نکرده‌اند و تماشاگران در سینمااسکور به آن درجه B- داده‌اند.

در میان فیلم‌هایی که از هفته‌های قبل روی پرده هستند، کمدی “پدینگتن” از شرکت واینستین ۱۲.۴ میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه فیلم سوم شد، مجموع فروش داخلی خود را پس از دو هفته به ۴۰ میلیون دلار رساند. کمدی “The Wedding Ringer” از شرکت‌های سونی و اسکرین جمز با بازی کوین هارت نیز با ۱۱.۶ میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت. این فیلم تا پایان یکشنبه حدود ۴۰ میلیون دلار فروخت. فیلم اکشن “ربوده‌شده ۳″ با بازی لیام نیسن نیز با ۷.۶ میلیون دلار فیلم پنجم هفته شد.

strange-magic-2015

انیمیشن خانوادگی “جادوی عجیب” (Strange Magic) تولید شرکت دیزنی به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته در آمریکای شمالی اکران شده است، با ۵.۵۳ میلیون دلار هفتمین فیلم پرفروش هفته شد. انتظار می‌رفت این فیلم در هفته اول اکران حدود ۱۰ میلیون دلار به دست بیاورد. «جادوی عجیب» را شرکت لوکاس‌فیلم تهیه کرده و داستان آن متمرکز بر گابلین‌ها و الف‌ها است. کریستین چنووت، مایا رودولف و ایوان ریچل وود از صداپیشه‌های انیمیشن کامپیوتری “جادوی عجیب” هستند.

در همین حال، کمدی اکشن “مردکای” (Mortdecai) باوجود تبلیغات بسیار با تنها ۴.۱ میلیون دلار فروش در ۲۶۴۸ سینما به زحمت توانست به فهرست ۱۰ فیلم پرفروش هفته راه پیدا کند.

این فیلم به کارگردانی دیوید کپ بر مبنای یک مجموعه رمان سه قسمتی محبوب نوشته کیریل بونفیلیولی در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده است. دپ در “مردکای” نقش چارلز مردکای دلال آثار هنری را بازی می‌کند. او به دنبال یک تابلو نقاشی مسروقه است که گفته می‌شود کد رمزی دستیابی به یک حساب بانکی مملو از طلای نازی‌ها را در خود دارد.

mortdecai-banner

ایوان مک‌گرگور، گوئینت پالترو، اولیویا مان و پل بتانی دیگر بازیگران “مردکای” هستند که با بودجه‌ای حدود ۶۰ میلیون دلار و با حمایت شرکت آدلات اینترتینمنت ساخته شده است. لاینزگیت این فیلم را توزیع کرده است. دیوید کپ کارگردان این فیلم بیشتر به عنوان فیلمنامه‌نویس شهرت دارد. او فیلمنامه‌نویس فیلم‌هایی چون “پارک ژوراسیک”، “راه کارلیتو”، “اسپایدرمن” و “جنگ دنیاها” است.

بیشتر نقدهای نوشته‌شده بر “مردکای” منفی است و تماشاگران هم در سینمااسکور به فیلم درجه C- داده‌اند. “مردکای” یک شکست تجاری دیگر در کارنامه دپ پس از دو فیلم ناموفق “رنجر تنها” و “تعالی” است.

در حوزه نمایش محدود، درام “کیک” (Cake) با بازی جنیفر آنیستن در ۴۸۲ سینما حدود یک میلیون دلار فروخت. متوسط فروش فیلم در هر سینما حدود دو هزار دلار بود.

آنیستن در “کیک” نقش زنی به نام کلر را بازی می‌کند که با یک بیماری مزمن دست به گریبان است و درد و رنج فراوانی دارد. کلر ناگهان متوجه می‌شود یکی از زنانی که در انجمن حمایت از بیماران مبتلا به دردهای مزمن حضور می‌یافت، دست به خودکشی زده است. او وقتی از جزییات خودکشی زن آگاه می‌شود، وسوسه‌ای غریب به جانش می‌افتد تا خودش را از شر این همه درد و رنج پایان ناپذیر خلاص کند.

“کیک” را دانیل بارنز کارگردانی کرده است و آدریانا بارازا، فلیسیتی هافمن، ویلیام اچ. میسی، آنا کندریک و سام وورثینگتن دیگر بازیگران آن هستند.

تریلر “دریای سیاه” (Black Sea) با بازی جود لاو هم در پنج سینما ۳۵ هزار دلار به دست آورد. متوسط فروش فیلم در هر سینما هفت هزار دلار بود. لاو در “دریای سیاه” به کارگردانی کوین مکدانلد نقش یک کاپیتان زیردریایی را بازی کرده است. او که کارش در یک شرکت عملیات نجات را از دست داده، پیشنهاد یک سرمایه‌گذار مرموز را می‌پذیرد و برای پیدا کردن یک زیردریایی روسی که در دریای سیاه غرق شده و گفته می‌شود حامل کلی طلا به ارزش میلیون‌ها دلار بوده، راهی سفری ماجراجویانه می‌شود. کاپیتان گروهی ملوان روسی و انگلیسی را جمع می‌کند تا در این ماموریت همراهش باشند، اما وقتی خدمه دچار حرص و ناامیدی می‌شوند، خیلی زود به وخامت شرایط پی می‌برد.

اسکوت مکنیری، جودی ویتکر، بن مندلسون، گریگوری دوبریگین، مایکل اسمایلی، کارل دیویس و جون اسمیت دیگر بازیگران “دریای سیاه” هستند. مکدانلد بیش از همه برای فیلم “آخرین پادشاه اسکاتلند” درباره ایدی امین دیکتاتور اوگاندا شهرت دارد.

جدول فروش فیلم‌ ها در ایالات متحده و کانادا (۲۳ تا ۲۵ ژانویه ۲۰۱۵)

BOA-25-January-2015




:: موضوعات مرتبط: گزارش باکس آفیس , ,
:: برچسب‌ها: باکس آفیس 5 بهمن , جانی دپ , مردکای , یک شکست دیگر , تجربه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب